Kava 2022

See siin on ajakava veebiversioon, mida täiendab ülitäpne ja -detailne Google Maps kaart. GPS- ja nutirakenduste huvilised leiavad vajalikud rajafailid siit.

Lisaks digimaterjalidele jagame matkal igale osavõtjale ka järgmised paberkujul infomaterjalid:

  • A5 formaadis brošüür ajakavaga. Elektrooniliselt saad sellega tutvuda siin.
  • Värviline A3 formaadis matka kaart. Elektrooniliselt saad sellega tutvuda siin.

Neljapäeval on meil kavas lõkkelaulude õhtu. Selleks, et see paremini sujuks, on meie kasutada nii paber- kui PDF kujul laulikud. PDF kujul laulikuid saad näha järgnevalt:

 

Ajakava põhigrupi jaoks:

Teisipäev, 19. juuli 2022

20:00 – 20:15 Võib tuua oma pakke TalTech peamaja ette parklasse pakiautole andmiseks. Pane tähele, et kuigi antud pakikogumine on mõeldud peamiselt tugevate grupile, siis võivad soovi korral ka põhigrupi liikmed juba oma pakke ära tuua.
 

Kolmapäev, 20. juuli 2022

20:00 – 20:30 Võib tuua oma pakke TalTech peamaja ette parklasse pakiautole andmiseks.
 

Neljapäev, 21. juuli 2022

7:15 – 7:40 Kogunemine TalTech peamaja ees parklas. Toimub rataste veoautole laadimine. Pakiauto võtab vastu vedamist vajavaid pakke.
7:40 – 7:45 Bussi peale minek.
7:45 – 9:15 Bussisõit TalTech -> Rohuküla.
8:45 – 9:30 Pakiauto võtab vastu vedamist vajavaid pakke Rohuküla sadama 4. kail.
9:15 – 9:30 Rataste veoautolt maha laadimine Rohuküla sadama 4. kail.
9:30 – 10:00 Varu aeg ja praamile minek.
10:00 – 11:15 Praamisõit Rohuküla -> Heltermaa. Iga osaleja ostab endale ja oma jalgrattale ise eelmüügist pileti, seda saab teha siin. NB! Kui ostad pileti jalgrattale, saad ise praamile sooduspiletiga!
11:20 – 11:30 Pakiauto võtab Heltermaal pakke vastu. Täpsemalt esimeses teeäärses taskus, mis Heltermaalt välja sõites paremat kätt jääb.
11:20 – 11:50 Rattasõit Heltermaa – Suuremõisa (6,6 km asfaltteed).
11:50 – 12:05 Matka avasõnad Suuremõisa lossi juures (Jaanus Sepp).
12:05 – 12:45 Suuremõisa lossi külastusjuht Ingrid Saarnak koos abilistega tutvustavad Suuremõisa lossi, mille ruumides tegutseb ka Hiiumaa Ametikool. Algul on üldine jutt õues, pärast mida suundutakse giidide saatel siseruumidesse (sisaldub osavõtutasus).
12:45 – 13:20 Rattasõit Suuremõisa – Vaemla (8,4 km asfaltteed).
13:20 – 13:35 Peatus Vaemla villavabriku juures. Võimalus näha villatootmise masinaid (tasuta) ning osta kaasa kohapeal valmistatud villaseid käsitöötooteid.
13:35 – 14:00 Rattasõit Vaemla – Kassari rahvamaja (4,8 km, millest 4,7 km on asfaltteed ja 0,1 km kruusateed).
14:00 – 14:50 Lõunasöök Kassari rahvamajas (hakk-kotletid kartuli, sooja kastme ja toorsalatiga; lisaks leib, vesi, mahl ja hapukurk; taimetoidu valiku teinud inimeste puhul on hakk-kotleti asemel suvikõrvitsa kotlett; lõunasöök sisaldub osavõtutasus).
14:50 – 16:30 Valikulised tegevused Kassaris (igaüks valib endale meelepärased, kõike ei jõua). Selle ajakavasse planeeritud 100 minuti jooksul on miinimumprogrammina vaja jõuda Kassari rahvamaja juurest Orjaku linnuvaatlustorni juurde. See vahemaa on kõige otsemat teed pidi 6,9 km (millest 0,1 km kruusateed, 6,7 km asfaltteed ja 0,1 km pinnasrada) ning rahulik matkaja arvestab selleks 30 minutit. Ülejäänud 70 minuti sisse võivad mahtuda üks või rohkem järgmistest tegevustest (toodud mõistlikus külastamise järjekorras):

  • Kassari kabel (+1,8 km rattasõitu, ajakulu koos pausiga 15-25 minutit).
  • Leigri kuju (jääb teele ega vaja lisaaega).
  • Kassari ekspositsioonimaja, kus on võimalik vaadata püsinäitust “Elu saarel. Tuli, vesi, õhk, maa” (+0,2 km rattasõitu, ajakulu koos pausiga 25-40 minutit). NB! Tegemist on valikulise külastusega, mille hind ei kuulu osavõtutasu hulka! Muuseumit on ratturite grupist teavitatud, aga iga soovija ostab omale ise kohapealt pileti (täispilet 5€, õpilased, üliõpilased ja pensionärid 4€).
  • Kassari pood (jääb teele, ajakulu 5-30 minutit).
  • Hiiu õlle koda (jääb teele, ajakulu 5-15 minutit).
  • Ujumispaus Kassari supluskohas (+2,5 km rattasõitu, ajakulu koos pausiga 25-40 minutit).
  • Sääre tirp (lisab teekonnale 8,2 km, millest ~2 km ei ole killustikulaadse pinnase tõttu paljudele rattaga sõidetav. Ajakulu koos pausiga 40-70 minutit, sõltudes tugevalt ka sellest, kui kaugele Sääre tirbi peal välja minna). Sääre tirbi tee äärde jääb ka ujumiskoht, seega kui soovid lisaks Sääre tirbile ka ujumas käia, siis lisa juurde see aeg, mis sa riietumiseks ja vees olemiseks vajad.

Rattur, kes külastab selle 100 minuti jooksul kõiki nimetatud huvipunkte, läbib selle aja jooksul 17,2 km (millest 12,2 km on asfaltteed ja 5 km erinevaid muid katteid – kruusatee, killustikurada, pinnasrada).
16:30 – 17:15 Paus Orjaku linnuvaatlustorni juures (Orjaku sihi alumise tulepaagi lähistel). Oma näitust tutvustab loodusfotograaf ja ornitoloog Tiit Leito. Jalutuskäik mudasillani (edasi-tagasi 0,4 km pinnasrada).
17:15 – 18:20 Rattasõit Orjaku – Harju-Rätsepa (14,8 km, millest 13,8 km asfaltteed ja 1 km kruusateed). Kiiretel ja tugevatel võimalik teha lisahaak Kuriste kiriku juurde (+5,2 km asfaltteed).
18:20 – 18:40 Paus Harju-Rätsepa tuuliku juures. Tutvumismäng (Aune Nigol).
18:40 – 19:05 Rattasõit Harju-Rätsepa – Emmaste (4,2 km asfaltteed).
19:05 – 19:20 Poepaus Emmaste Coop kaupluses.

NB! Reedel on meil ainus poevõimalus Nurstes ja seegi kohe hommikul. Lisaks on tegemist väga väikse poega ning meil ei ole reedel võimalik selle pausi jaoks ka eriti palju aega planeerida. Seega tasub juba neljapäeva õhtul Emmastes mõelda ette nii reedesele päevale kui õhtule. Kui soovid kasutada meie saateauto abi, et oma poeostud neljapäeva õhtul laagripaika toimetada, siis on see võimalik. Reede hommikul palume alles jäänud asjad pakkida kas oma ära antavasse pagasisse või võtta rattale. Palume mitte tulla reede hommikul saateauto juurde kilekotis poeostudega, meil lihtsalt ei ole võimalik sellisel kujul kilekotihunnikut päev otsa pakiautos transportida :)

19:20 – 20:00 Rattasõit Emmaste – Sinima (8 km, millest 0,8 km on kruusateed ja 7,2 km asfaltteed).
20:00 – … Telklaagri ülesseadmine Ranniku talu kodumajutuse territooriumil. Õhtusöök (seljanka, hapukoor, leib, sai, marineeritud kurk, pannkook, joogivalik; taimetoidu valiku teinud inimeste jaoks on seljanka asemel peedipüreesupp), saunad, kümblustünn (sisalduvad kõik osavõtutasus). Ranniku talu pererahvas sätib “köögimajja” üles ka väikse baari, kust on võimalik osta veini ja kokteile.
22:00 – 23:00 Vestlusõhtu teemal “Rakendusuuringud ja ettevõtlus”. Meie külalisteks on füüsik ja (idu)ettevõtja Andi Hektor (GScan OÜ) ning hiidlane ja rakendusuuringute programmi eestvedaja Kaupo Reede (Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus). Modereerib Paul Liias (Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi kosmosevaldkonna juht).
23:00 – … Lõkkelaulude õhtu.

Päeva läbisõit on kokku 55-70 km, millest 52-62 km on asfaltteed ja 3-8 km muid teekatteid.


 

Reede, 22. juuli 2022

8:00 – 10:00 Äratus, hommikusöök (puder moosiga, võileivamaterjal, joogivalik; sisaldub osavõtutasus), laagri kokku pakkimine.
10:00 – 10:15 Rattasõit Sinima – Leisu (3 km, millest 2,8 km asfaltteed ja 0,2 km kruusateed).
10:15 – 10:45 AS Dale LD plastitöötluse territooriumil võtab meid vastu juhataja Anita Kaerma ning räägib plasti survevalu tegemisest.
10:45 – 10:50 Rattasõit Leisu – Nurste (1,2 km asfaltteed).
10:50 – 11:05 Poepaus Nurste Coop kaupluses. NB! Kuigi päeva jooksul jääb veel teele mitmeid kohvikuid, kust näiteks jäätist saab, siis Nurste kaupluse näol on tegemist päeva ainsa poevõimalusega!
11:05 – 12:00 Rattasõit Nurste – Vanajõe org (12,9 km, millest 9,2 km asfaltteed ja 3,7 km kruusateed). Teele jäävad Mänspäe kabel ja Jaaksoni tamm. Tugevate grupil võimalik teha 5,2 km pikkune lisahaak Haldi säärele, kus asub ka Haldi sadam.
12:00 – 12:10 Võimalus tutvuda Vanajõe oruga omal käel.
12:10 – 12:30 Rattasõit Vanajõe org – Puski kirik (3,5 km, millest 2,8 km asfaltteed ja 0,7 km kruusa- ja pinnasteed).
12:30 – 12:55 Puski õigeusu kiriku praegune taastaja ja Puski päevade eestvedaja Agu Kohari räägib kiriku ajaloost ning tulevikuplaanidest.
12:55 – 13:50 Rattasõit Puski – Kõpu (12,3 km, millest 12 km asfaltteed ja 0,3 km pinnasteed). Teele jääb Rebasemägi.
13:50 – 14:40 Lõunasöök Kõpu rahvamajas ja selle kõrval oleval peoplatsil (seastrogonov, kartul, salat, leib, kohupiimavorm kisselliga; taimetoidu valiku teinud inimeste jaoks on seastrogonovi asemel kikerhernekotletid; sisaldub osavõtutasus).
14:40 – 15:10 Rattasõit Kõpu – RMK Ristna külastuskeskus (7,2 km asfaltteed).
15:10 – 15:35 RMK Ristna külastuskeskust tutvustab Liis Soonik ja räägib seal asuvast mereprahi muuseumist ehk Merekaubamajast, kus saab näha erinevatest Hiiumaa randadest kokku kogutud põnevaid leide.
15:35 – 15:55 Rattasõit RMK Ristna külastuskeskus – Kalana sadam – Ristna tulejuhtimistorn (3,6 km, millest 2,8 km on kruusateed, 0,5 km kõvakattega teed ja 0,3 km pinnasteed). Teele jäävad ka Kalanas asuvad suvekohvikuna tegutsev“Esko baar” ja restoran “Kalana Äär”, aga aeg nende külastamiseks tuleb soovijatel näpistada kuskilt mujalt. Kes külastada soovib, võib esmalt vaadata väiksemasse Esko baari ning kui seal järjekord on, siis suunduda edasi suurema võimekusega “Kalana Äärde”.
15:55 – 16:00 Omal vastutusel Ristna tulejuhtimistorni uurimine (pealamp kaasa!).
16:00 – 16:05 Rattasõit Ristna tulejuhtimistorn – Ristna lõunarand (0,4 km pinnasrada).
16:05 – 16:15 Ujumisvõimalus Ristna lõunarannas.
16:15 – 16:35 Rattasõit Ristna lõunarand – Ristna tuletorn (1,9 km, mis koosneb peamiselt pinnasteest ja pinnasradadest, kohati ka paar liivast lõiku). Tugevatel on võimalik teha väike põige ka Hiiumaa kõige läänepoolsesse punkti (lisab 0,5 km kruusa- ja killustikuteed).
16:35 – 17:00 Ristna tuletorni külastus (sisaldub osavõtutasus). Ristna tuletorni metallkonstruktsioon on tehtud 1874. aastal Pariisis Gustave Eiffeli tehases toodetud detailidest. NB! Ristna tuletorni mahub külastama korraga 10 inimest, seega enne tuletorni olevatel metsaradadel me rahvast kokku koguma ei hakka, pigem propageerime inimeste mõningast laiali jaotumist. Tuletorni juures on ka väike kohvik.
17:00 – 17:50 Rattasõit Ristna tuletorn – Kõpu tuletorn (10 km, millest 1,3 km asfaltteed ja 8,7 km kruusateed).
17:50 – 18:30 Paus Kõpu tuletorni juures, mis on Hiiumaa üheks suurimaks maamärgiks ning kogu maailmas üheks vanimaks järjepidevalt töötanud tuletorniks. Hiiumaa kohalik aktivist ja giid Viktor Rõbtšenko tutvustab Kõpu tuletorni ajalugu. Võimalus tuletorni külastada (sisaldub osavõtutasus). Kohvikust on võimalik jäätist osta.
18:30 – 19:30 Rattasõit Kõpu – Luidja (13,4 km, millest 1,3 km asfaltteed ja 12,1 km kruusa- ja hästi sõidetavat pinnasteed).
19:30 – 19:50 Ujumispaus Luidja rannas.
19:50 – 20:00 Rattasõit Luidja – Villamaa (2,5 km, millest 2 km asfaltteed 0,5 km kruusa- ja pinnasteed).
20:00 – … Telklaagri ülesseadmine Villamaa puhkekülas. Õhtusöök (Chilli con Carne, riis, leib, sai, kook, joogivalik; taimetoidu valiku teinud inimeste jaoks on Chili con Carne asemel hernepelmeenid), saunad, kümblustünn (sisalduvad kõik osavõtutasus).
22:00 – 23:00 Tantsuks mängib DJ Maier.
23:00 – 23:30 Esineb Ansambel Välk trio koosseisus Ingrid Rabi (vokaal), Greete Paaskivi (klahvpill ja taustvokaal) ja Marcus Tuul (kitarr).
23:30 – 0:30 DJ Maier.
0:30 – 2:30 Esineb Ansambel Välk trio (3×30 minutit või 2×45 minutit).
2:30 – … Mängib playlist.

Päeva läbisõit on kokku 72 km, millest 40 km on asfaltteid, 30 km on kruusa- ja hästi sõidetavaid pinnasteid ning 2 km metsaradu. Tugevate grupil on võimalik teha 6 km jagu lisahaake, mis koosnevad peamiselt kruusateedest.


 

Laupäev, 23. juuli 2022

8:30 – 10:30 Äratus, hommikusöök (tatrapuder, peekon, võileivamaterjal, joogivalik; sisaldub osavõtutasus), laagri kokku pakkimine.
10:00 Grupipilt!
10:30 – 11:15 Rattasõit Villamaa – Kõrgessaare (11,2 km asfaltteed).
11:15 – 11:55 Paus Kõrgessaares. Meie ratturite grupiga kohtub Kõrgessaare osavalla vanem Niels Rattiste, kes räägib meile Kõrgessaare ja ülejäänud Lääne-Hiiumaa elu-olust ja ajaloost, samuti kunstsiidivabrik Viscosa minevikust ja tulevikuvisioonidest. Võimaluse korral aitame ka ratturite poolt Viscosa tulevikule musklite jõul kaasa (info täpsustub).
11:55 – 12:10 Poepaus Kõrgessaare Coop kaupluses.
12:10 – 12:50 Rattasõit Kõrgessaare – Hiiumaa Eiffel (7,5 km, millest 6,9 km asfaltteed ja 0,6 km kruusateed). Teele jäävad Kõrgessaare orhideede õpperada ja Reigi kirik.
12:50 – 13:20 Hiiumaa Eiffeli külastus (sisaldub osavõtutasus). Rattureid võtab vastu peremees Jaan Alliksoo, kellelt võib uurida et mida, miks ja kuidas ta oma koduõue on ehitanud ning milliseid väljakutseid sel teel kohanud. NB! Torni ronida tõenäoliselt ei tohi, küll aga on võimalik uudistada nii torni kui paljusid muid atraktsioone maapinnale lähemalt.
13:20 – 13:55 Rattasõit Hiiumaa Eiffel – Malvaste kabel (7,6 km, millest 4,2 km kruusateed ja 3,4 km asfaltteed).
13:55 – 14:00 Jalasirutuspaus Malvaste kabeli juures.
14:00 – 14:25 Rattasõit Malvaste kabel – Militaarmuuseum (6,4 km, millest 6 km asfaltteed ja 0,4 km kruusateed).
14:25 – 15:35 Hiiumaa Militaarmuuseumi külastus. Lõunasöök (kanasupp, leib, sai, jogurtikreem, joogivalik; taimetoidu valiku teinud inimestele on kanasupi asemel köögiviljasupp). Giidid Arnold Aare Kivisikk ja Mati Lepna räägivad Tahkuna militaarsest ajaloost. Sisalduvad kõik osavõtutasus.
15:35 – 15:45 Rattasõit Militaarmuuseum – Tahkuna tuletorn (2 km, millest 1,7 km asfaltteed ja 0,3 km kruusateed).
15:45 – 16:10 Tahkuna tuletorni külastus (sisaldub osavõtutasus – sissepääs rattamatka käepaela alusel). Tahkuna tuletorni näol on tegemist 1871. aastal Pariisi maailmanäituselt ostetud ja Eesti randade kõige kõrgema malmist torniga. Enne või pärast tuletorni külastust on võimalik teha põige ka Tahkuna poolsaare põhjatipu lähistel oleva Estonia mälestusmärgi juurde (+0,25 km).
16:10 – 16:35 Rattasõit Tahkuna tuletorn – 316. patarei (4,0 km, millest 0,2 km asfaltteed, 1,6 km kruusateed ja 2,2 km pinnasteed). Kes soovib vältida 1,9 km pikkust pinnastee lõiku, millel kohati ka liivased kohad, aga see-eest väga kaunid vaated, võib liikuda Tahkuna tuletorni parklast 1,5 km tagasi Malvaste poole ning teha seejärel vasakpöörde kohast, kus näitab pruun silt “Tahkuna kaitserajatised”.
16:35 – 16:50 316. patarei tulejuhtimiskeskuse külastus (võimalus maa alla varjenditesse minna). Pealambid kaasa!
16:50 – 16:55 Rattasõit 316. patarei tulejuhtimiskeskus – Radarimägi (0,4 km kruusa- ja pinnasteid).
16:55 – 17:25 Radarimäe mäkketõusuvõistlus vol 2! Vaatame üle, kas 15 aastaga on mehed tugevamaks ja tehnika paremaks läinud.

Võistluse eesmärgiks on sõita rattaga üles mäest, millest enamik rattureid üles sõita ei suuda. Üles sõitmise teevad keeruliseks kohati killustikune pinnas ja mäe tõusunurk (mis siiski on täiesti tehtavad veidi kõrgema põhjaga nelikveolisele sõiduautole – korraldajate poolt korduvalt järgi proovitud ;)). Korraldasime samal mäel ratturite mäkketõusuvõistluse ka 2007. aasta Tipikate Rattamatkal, mil võitis osaleja, kes sõitis mäest küll peaaaegu üles, aga mitte siiski päris. Võistluse eesmärk ja juhend näevad välja nii:

  • Kui leidub rattur/ratturid, kes suudavad mäest täiesti üles sõita, siis võidab kiireim sõitja. Tegemist on “lendstardiga”, kus ajavõtu stardi- ja finišijoon pannakse paika kohapeal korraldajate ja (varakult kohale jõudvate) võistlejate koostöös. Ajavõtt toimub siiski pigem amatööride poolt ja amatöörlike vahenditega, nii et tasavägise võistluse korral võib esikoht jagamisele minna, sõltuda veidi ka juhusest või korraldajate subjektiivsest arusaamast. NB! Tegemist on pigem meelelahutusega, nii et lõpuks sport võidab :)
  • Kui mitte keegi mäest päris üles sõita ei suuda (nagu juhtus 2007. aastal), siis võidab see rattur, kes sõidab ilma jalga maha panemata kõrgemale/kaugemale. Aeg ei ole seejuures oluline.
  • Võistleja, kes paneb jala maha, saab seal kohas tulemuse kirja (ehk mäkketõusu jätkata ei saa). Mäkketõusu korduskatsed on lubatud pärast seda, kui esimene ring soovijaid on saanud ühe katse ära teha – vastavalt sellele, kuidas ajakava lubab.

17:25 – 17:50 Rattasõit Radarimägi – Lehtma (4,5 km kruusateed).
17:50 – 17:55 Pööru-Poi baar. Saateauto müüb õlut.
17:55 – 18:15 Rattasõit Lehtma – Tõrvanina (3,9 km, millest 3,8 km asfaltteed ja 0,1 km kruusateed).
18:15 – 18:30 Ujumispaus Tõrvanina rannas.

Pärast ujumispausi tuleb osalejatel teha valik kahe variandi vahel:

  • Variant 1: 18:30 – 19:40 Minna kergema vastupanu teed ning sõita Kärdlasse mööda asfaltteed. Kärdla keskmes olevale ringristmikule on sealt 8,5 km. Soovijatel on võimalik teha lisa põige Ristimäele, tutvudes sellega omal käel (+2,8 km, millest 1,7 km asfaltteed ja 1,1 km hästi sõidetavat pinnasteed). Kui selle variandi valinud ratturid Kärdla linna jõuavad, jääb üsna pea paremat kätt tee äärde Kärdla mini-Rimi, kus võib teha poepausi.
  • Variant 2: 18:30 – 19:40 Kellel jõudu ja motivatsiooni jätkub, siis soovitame selle asemel minna Tõrvanina-Kärdla shortcutile. Lisaks distantsilt lühemale teekonnale on eeliseks väga kaunid vaated, kohati väga hästi sõidetavad kaunid metsateed ja -rajad ning üks rannas olev vaatetorn. Puuduseks on see, et mingi osa tuleb hakkama saada ka raskemates tingimustes, seejuures 0,7 km pikkune metsaraja lõik on mitmes kohas pehme ning sisaldab ka 3-4 mudatakistust. Kui kuivema ilma korral on need mudatakistused kivilt-kivile ja kännult-kännule astudes ületatavad ka nii, et sandaali sees olev sokk poriseks ei saa, siis suurema vihma korral peaks seda rada kaaluma pigem tõsisemate elamuste otsijad :) Lisaks mudalõigule tuleb järgneval rajalõigul valida kas 300-meetrise liivalõigu ja edasise idülli vahel või siis valida 1,2 km pikkune “maastikuratturite rajalõik”. Kärdla kauplustest jääb selle variandi valinutele kõige loogilisemalt teele Kärdla keskväljakul olev Konsum. Selle variandi valinud ratturid läbivad Tõrvanina rannast kuni Kärdla keskmes oleva ringristmikuni 8 km jagu väga erineva kattega teid ja radu.

19:40 – 20:00 Rattasõit Kärdla – Katri külalistemaja (5 km asfaltteed).
20:00 – 20:45 Soovijatel võimalik teha lisahaak Lavendlitallu (+3,5 km asfaltteed; sellest Lavenditalu külastamine kell 20:10 – 20:35).
20:00 – … Telklaagri ülesseadmine Katri külalistemaja territooriumil. Õhtusöök (seašnitsel, kartul, kaste, salat, leib, sai, kohupiimavaht, joogivalik; taimetoidu valiku teinud inimeste jaoks on seašnitsli asemel kartulikotlett ja seenekaste), saunad, kümblustünn (sisalduvad kõik osavõtutasus).
22:00 – 23:00 Andre Põlm Casa de Baile tantsukeskusest õpetab salsat tantsima.
23:00 – 3:00 DJ Erki Aas. Juhime tähelepanu, et alustame seda pidu õues, kus on rohkem ruumi. Kui öö saabudes osalejaid vähemaks jääb, siis kolime ringi palkmaja alumise korruse saali. Nii saavad telkijad ja kämpingutes ööbijad soovi korral magama minna, samas on “tugevate grupil” võimalik ka veel hilisematel öötundidel tantsu keerutada või niisama sumiseda.

Päeva läbisõit on sõltuvalt tehtud valikutest 61-68 km, millest 40-52 km on asfaltteid ja 16-21 km muid teekatteid.


 

Pühapäev, 24. juuli 2022

9:00 – 11:00 Äratus, hommikusöök (ahjuomlett peekoniga, võileivamaterjal, joogivalik; sisaldub osavõtutasus), laagri kokku pakkimine.
11:00 – 11:30 Rattasõit Tubala – Kärdla (5,4 km, millest 5,2 km asfaltteed ja 0,2 km pinnasteed). Teele jääb Tubala vai.
11:30 – 12:20 Elektrimaterjale ja plastdetaile tootva ettevõtte M ja P Nurst külastus aadressil Heltermaa mnt 10, Kärdla. Ettevõtte tegevjuht Agur Nurs räägib meile ettevõtte tegemistest ja teeb ringkäigu tehases.
12:20 – 12:30 Rattasõit Kärdla tänavatel. Kiiremad teevad pikema ringi mööda Aia ja Pikka tänavat, põhigrupp keerab ringteelt otse keskväljakule poe poole (1-2,7 km asfaltteed).
12:30 – 12:45 Poepaus Kärdla keskväljakul olevas Hiiu Konsumis.
12:45 – 13:05 Rattasõit Kärdla keskväljak – Politseirand (3,7 km, millest 2,5 km asfaltteed, 0,5 km kruusateed ja 0,7 km pinnasradu).
13:05 – 13:20 Ujumispaus Politseirannas.

Kärdla Politseirannast Soera talumuuseumisse sõitmiseks on kaks varianti:

  • Variant 1: 13:20 – 14:10 Rattasõit Kärdla Politseirand – Lennujaam – Soera talumuuseum (10,3 km asfaltteed). Tugevate grupil võimalik teha lisahaak Hiiesaare tuletorni juurde (+2 km kruusa- ja pinnasteid).
  • Variant 2: 13:20 – 14:10 Rattasõit Kärdla Politseirand – Kärdla meteoriidikraatri mudelväljak – Soera talumuuseum (8,8 km, millest 6,9 km asfaltteed ja 1,9 km kruusateed).

14:10 – 15:20 Soera talumuuseumi külastus. Lõunasöök (säinakotlett või kanašnitsel, kartul, kaste, salat, leib, sai, kamavaht, joogivalik). Soera talumuuseumi minevikust ja olevikust räägib Karin Poola. Sisalduvad kõik osavõtutasus.
15:20 – 15:35 Rattasõit Soera talumuuseum – Kukka kivi (2,9 km, millest 2,3 km asfaltteed ja 0,6 km pinnasrada).
15:35 – 15:40 Paus Kukka kivi juures. Tegemist on Hiiumaa suurima ja kogu Eesti lõikes suuruselt umbes kümnenda hiidrahnuga.
15:40 – 16:05 Rattasõit Kukka kivi – Ungru (4 km, millest 1,5 km asfaltteed, 1,6 km kruusateed, 0,5 km pinnasrada ja 0,4 km heinamaal olevat rada, mille läbitavus sõltub niitmise astmest). Inimesed, kes otsustavad selle 0,4 km pikkuse lõigu mööda heinamaal kulgevat rada plaani võtta, näevad ära ka Kukka põllukivi ja tuuliku. Kes heinamaad mööda kulgeda ei soovi (kus tõenäoliselt tuleks paljudel mingi maa ratast käekõrval lükata), võib Kukka kivi juures lahkuda tuldud teed tagasi.
16:05 – 16:25 Läbime Ungru puhkemajutuse territooriumi, võimalus teha ka supluspaus nende erarannas.

NB! Ungru puhkemajutuse territooriumi läbimine ja nende eraranna kasutamine on meil kokku lepitud, täname neid meile vastu tulemast! Palume kindlasti käituda nende territooriumil viisakalt, kohapealseid puhkajaid häirimata, liigset lärmi tekitamata ning võtta tekkinud prügi ise kaasa. Ungru erarannas ei ole väga palju ruumi, seega palume sinna ka mitte liiga pikaks ajaks “peesitama” jääda, vaid pärast ujumist vabastada ruum järgmistele tulijatele. Kuna Ungru majutuse poole viiv tee on kohati väga kitsas, siis meie saateautod sinna ummikuid tekitama ei sõida. Saateautod ootavad rattureid teisel pool kergliiklussilda Suuresadamas.

16:25 – 16:40 Rattasõit Ungru – Kuri (3,2 km, millest 2,9 km asfaltteed ja 0,3 km kruusa- ja pinnasteed).
16:40 – 16:45 Paus Kuri kiriku juures.
16:45 – 17:25 Rattasõit Kuri – Kallaste (7,7 km, millest 4,4 km asfaltteed, 2 km kruusateed ja 1,3 km pinnasteed).
17:25 – 17:35 Paus Kallaste panga juures.
17:35 – 18:15 Rattasõit Kallaste – Vahtrepa – Heltermaa (7,9 km, millest 3,8 km asfaltteed, 2,1 km kruusateed ja 2 km pinnasteed).
18:15 – 18:30 Saateauto jagab Heltermaa sadamas soovijatele pakke laiali. Täpsemalt parklas, mis jääb praamile sõidu putkadest ja tõkkepuudest paremat kätt. Kui peaks juhtuma, et seal parklas ruumi ei ole, siis leiab meie kaubik seismiseks teise läheduses oleva koha.
18:30 – 19:00 Varuaeg ja praamile minek.
19:00 – 20:15 Praamisõit Heltermaa -> Rohuküla. Iga osaleja ostab endale ja oma jalgrattale ise eelmüügist pileti, seda saab teha siin. NB! Kui ostad pileti jalgrattale, saad ise praamile sooduspiletiga!
20:15 – 20:40 Rataste laadimine veoautole Rohuküla sadamas. Saateauto jagab oma transpordiga liitujatele pakke Rohuküla sadama 4. kail.
20:40 – 20:45 Bussi peale minek.
20:45 – 22:15 Bussisõit Rohuküla -> TalTech.
22:15 – 22:45 Rataste maha laadimine veoautolt, pakkide laiali jagamine saateautost.

Päeva läbisõit on sõltuvalt tehtud valikutest 46-50 km, millest 32-36 km on asfaltteid ja 12-14 km on kruusa- ja pinnasteid.
 

Ajakava tugevate grupi jaoks:

Teisipäev, 19. juuli 2022

20:00 – 20:15 Võib tuua oma pakke TalTech peamaja ette parklasse pakiautole andmiseks.
 

Kolmapäev, 20. juuli 2022

8:00 – 8:30 Kogunemine TalTech peamaja ees parklas. Saab veel pakke ära anda, kinnitatakse lipud, tehakse pilti ja visatakse nalja. Toimub sõiduks valmistumine.
8:30 – 19:00 Tugevate grupi sõit TalTech eest Pusku turismitalusse.
19:00 – … Majutumine, õhtusöök, saun ja bassein (sisalduvad tugevate grupi tasus).

Päeva läbisõit on kokku umbes 155 km.
 

Neljapäev, 21. juuli 2022

7:30 – 9:00 Äratus, hommikusöök (sisaldub tugevate grupi tasus), laagri kokku pakkimine.
9:00 – 9:15 Rattasõit Pusku turismitalust Rohuküla sadamasse (4,7 km).
9:15 – Kohtumine põhigrupiga.

Tugevad sõidavad neljapäeva hommikul enne põhigrupiga kohtumist 4,7 km.

Foto: Tugevate grupi start 22. juulil 2021, kui sõideti Lääneranna valda.